Näytetään tekstit, joissa on tunniste onnittelukortti. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste onnittelukortti. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 20. marraskuuta 2016

Kalakortti / Fish card


Tähän kihlakorttiin pääsivät pääosaan kaksi kalaa, jotka leikkasin 30-luvun eläinkirjasta. 

In this engagement card two fishes are the main characters. I cut them out of an animal book from the 30's. 



Sivusta katsottuna huomaa, että kortissa on mukana pientä kimellystä. 

From the side you can see that the card also has a little sparkle.


Kalojen pyrstyt eivät suinkaan päätyneet roskiin. Hyödynsin ne ATC-korteissa.

The fish tails didn't get binned, because I used them as well! I put them on these two ATC cards.

"Fishy business" 
(molemmat vaihdettu / both swapped)



keskiviikko 11. toukokuuta 2016

Paperilla DT: Kortti valmistuneelle / Card for graduates


Kaikki eivät valmistu ylioppilaaksi, mutta onnitteluja voi lähettää kenelle vain (ja milloin vain)! Tänä keväänä nämä onnittelukortit menee tohtoriksi ja leipuri-kondiittoriksi valmistuneille.

Not everyone graduates from high school, but congratulations can be sent to everyone (and anytime)! This spring, these greeting cards will go a doctoral and a baker graduates.


Tohtorin kortissa on hieman hänen väitöstyön aiheeseen liittyvää. Hän tutki maaperää ja siihen liittyviä toksisia aineita. Siksi kortissa on paljon rusehtavia sävyjä (ja oranssia, koska hän on hollantilainen :D).

On the card for the doctor is something related to his doctoral thesis work. He studied soil and toxic substances associated with it. That's why the card has a lot of brown shades (and some Dutch, because he's Dutch :D).






Leipurin kortissa on Maku-lehdestä revittyjä reseptejä ja leivinpaperia. Alaosassa on osa mainostekstistä "tekee pullat".


The baker's card has recipes torn out of a magazine and baking paper. At the bottom is a part of an ad text, which says in Finnish "makes buns".





Paperillan blogista voi käydä kurkkaamassa lisää mahtavia ideoita onnittelukortteihin!

From the Paperilla blog you can grab more great ideas for congratulations cards!

torstai 15. tammikuuta 2015

Kortteja vahasinetillä

Cards with a wax seal


Sain syksyllä lahjaksi vahasinetin ja vahaa ja - kuten kaikki muutkin uudet jutut - ne oli pakko testat heti muutamalla kortilla. Tein aiemmin äidilleni synttärikortin, jonka postasin aiemmin jo blogiini (linkki). Tällä hetkellä minulla oli vain kirjain G, mutta ostin toisenlaisen ja se pitää vielä testata. Pian! :)

I got a wax seal as a present and - like all new things - I wanted to try it right away on some cards. I also tried it on a birthday card for my mother that I posted earlier (link). At this moment I only had the letter G. I bought a new one which still needs to be tried out. Soon! :)


Ehtisikö sen uuden sinetin testata jopa tänään jo?? :)

I wonder if I would have time to test the new seal already today?? :)

torstai 31. heinäkuuta 2014

Onnittelukortteja lipuilla

Congratulation cards with flags

Sain jostain idean laittaa kirjaimet pieninä lippuina korttiin ja siitä tuli sen verran hieno tulos, että tein sen useamman kerran. :) Ensimmäisessä kortissa on mukana itse rullattuja paperiruusuja (11-vuotias pikkusiskoni opetti tekniikan minulle).

I got a idea somewhere that I could put letters (here Onnea = Congratulations) as flags hanging from the card sides. I looked so nice that I did that many times. In the first card I glued some self-rolled paper roses (my 11-year-old sister thought me the technique).


Toisessa kortissa liput roikkuvat hieman enemmän vinosti, joka sopi tähän yksinkertaisempaan malliin oikein mainiosti.
On the second card the flags are slightly diagonal, which looks quite nice on this more simple card.


Sieniä tutkinut tutkija väitteli, jonka takia myös onnittelukortissa on toki sieni. Leikkasin sen vanhasta saksankielisestä biologian koulukirjastani. Kortissa on myös hieman tieteellisempi tausta, jonka löytämisestä olin itsekin tiedenaisena ihan innoissani. :)

A researcher who studied fungi of course got fungi on her card. It's cut out of my old biology school book. The backround is also more scientific. As a science woman myself, I was really excited when I found this paper. :)



Teen tämäntyyppisiä kortteja varmasti vielä lisää (ja olen tehnytkin jo). :)
I will make more of these cards (and I already have). :)

perjantai 28. kesäkuuta 2013

Onnittelukortteja

Olen viime aikoina tehnyt paljon kortteja, koska niitä voi tehdä illan aikana yhden tai useamman valmiiksi (riippuu, kuinka "valmis design" minulla on). Kaikki muut käsityöprojektit (mm. virkattu kännykkäpussukka) ovat jääneet kesken tai odottavat vielä valmistumistaan.

Olen uusimmissa korteissani käyttänyt enemmän teippiä ja yhä useimmin useampaa samaan aikaan. Tässä on esimerkiksi äitienpäiväkortti ja syntymäpäiväkortti. Korteissa on käytetty skräppipaperia, kierrätyspaperia, teippiä, kartonkia ja paljetteja. Teksti on leimattu uusilla leimasimillani. Ympyrät ja tähdet on leikattu Big Shot -leikkurilla.


Perhonen on leikattu naistenlehden kuvasta, jossa oli paljettimekko. Toimii aika hyvänä glitterperhosena! :)


Tein myös hieman "maskuliinisemman" synttärikortin. Napin olen itse tehnyt FIMO-massasta.


Pikkusisko sai prinsessasynttärikortin. :)


Tässä vielä kaksi vähän vanhempaa onnittelukorttia. Ylemmässä käytin taas Brooklyn Brewery -panimon korkkia - nyt tosin ilman rusettia. Alemmassa on nappi ja kukkaleimasimella ja Distress Ink -musteella leimattu kukka. Samalla musteella tummensin hieman kortin reunoja. Molempien korttien kirjaimet on leikattu Big Shot -leikkurilla.