maanantai 11. tammikuuta 2016

Askartelijaportfolio / Crafter's porfolio (4/5)

Aiemmat osat: osa 1, osa 2 ja osa 3 (klikkaa osaa)

Previous parts: part 1, part 2 and part 3 (click the part) 

SIVU 5: Työ, jossa materiaalina massa

PAGE 5: Work with clay as material
 

Sivussa on koristeena muitakin tekemiäni muovailmassakoristeita. Tässä on porkkana ja pyöräytetty ja lytätty pallura. Taittelin myös pienen origamiveneen, joka löytyi itse työstäkin. 

On the sides there are also other decorations made out of modeling clay. There's a carrot and a squashed ball. I also folded a small origami boat, which I also have in the work itself.




Työssä ja esittelysivussa oli kalalampi. Tein samanlaisia kalalampia origamipaperista ja muovailumassakivistä pariin japanilaishenkiseen korttiin (jotka löytyy täältä).

In the work and on this presentation page is a fish pond. I made similar fish ponds out of origami paper and modeling clay stones in these Japanese style cards (which can be found here).




Massatyöni oli metsämaisemadiorama lasipurkissa (salsa-purkki toimi hyvin tähän, koska se oli matala ja leveä). Metsässä on kiva grillailla ja siksi tein myös pari makkaratikkua massasta ja metsän tikuista.

My clay work was a forest landscape diorama in a glass jar (a salsa jar works well for this, because it was low and wide). In the forest it's nice to grill sausages and that is why I also did a couple of sausage on sticks (modelling clay on real sticks).




Metsässä on toki myös sieniä! Tein tällä kertaa kahta erilaista lajia: kärpässieniä (kuten aiemminkin esimerkiksi täällä) ja herkkutatteja.

There are of course also mushrooms in the forest! I did two different species this time (the other ones I have also for example here).




Tässä kaksi kuvaa itse dioramasta. Pohjalla on leikattua karvalankaa (josta puolet liimaantui sormiini ja puolet lasiin). Lasin yläreunoilla on pumpulia pilviksi.

Here are two pictures of the diorama. At the bottom is cut hairy yarn (of which half got glued on my fingers and half on the glass). On the top of the jar I put wadding as clouds.


Nuotio on koottu pienistä tikuista ja tulilieskat tikkujen välissä ovat silkkipaperia. Kokosin nuotin ensin ja sitten vasta liimasin sen lasin pohjalle.

The campfire is assembled of many small natural sticks and the flames in between the sticks are tissue paper. I assembled the fire first and then glued it to the bottom of the glass.



SIVU 6: Työ, jossa vapaavalintaisena tekniikkana mixed media

PAGE 6: Work with mixed media as the chosen technique



Tässä esittelen tekemäni ison kollaasikortin. Postasin sen aiemmin myös blogiini (tänne), jossa esittelin työtä tarkemmin.

Here I present a big collage card I made. I posted about it also earlier on my blog (here), where I presented the work in more detail.





Yksityiskohtaisemmat kuvat laitoin polaroid-malliin, jonka alle kirjoitin tarkentavaa tekstiä.

The more detailed pictures I put in polaroids, where I wrote some text underneath.



Leikkasin Big Shot -leikkurilla vanhasta LP-levystä nuolet. Levy oli kuitenkin sen verran kova, etten aio tehdä tätä enää, koska stanssi ja kone eivät kauheesti tykänneet tästä materiaalista.

I cut old LP arrows with my Big Shot. However, the LP was too hard and I think my die and machine didn't really like it. I shouldn't do it again. :) 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti