Näytetään tekstit, joissa on tunniste teekukka. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste teekukka. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 14. heinäkuuta 2013

Teelahjoja

Juon mielelläni irtoteetä ja annan sitä usein myös lahjaksi. Löysin Pinterestin kautta paperisen teekannun. Se on täydellinen lahjapaketti teetuliaiselle! Blogisivulla oli myös malli teekannulle, mikä helpotti sen tekemistä. Enää piti valita kaunis paperi. Skräppipaperi toimii hyvin, koska se on tarpeeksi paksua ja lisäksi kaksipuolista.


Koska en harrasta pussiteetä, annan lahjaksikin vain irtoteetä tai teekukkia. Irtoteen pakkasin pieneen minigrip-pussiin, joka mahtui vähän taitellen teekannun lokerikkoon. Teekukille tein omat pienet pussukat. Pussit tein sellofaanipalasista (näin pieneen pussiin ei paljon tarvitse!), jonka teippasin kiinni löytämilläni helpoilla ohjeilla.


Minulla ei ollut kuin valkoista ohutta nauhaa, joka sopi kannun väritykseen. Ne on leikattu paidosta (ne ovat niitä ärsyttäviä lenksuja, jotka pilkistelevät paidasta). :)

Tällaisia teekannuja on hyvä pitää kotona pari ylimääräistä siltä varalta, että tarvitsee nopeasti pienen lahjan. :)

lauantai 10. marraskuuta 2012

Lämmin teetervehdys

Askartelin syksyn pimenevien iltojen piristykseksi "teekortteja", joissa roikkuu vapaana teepussin lappunen. Kortin mukana laitoin pienen pussillisen irtoteetä.




Syksyllä on muutenkin kiva juoda teetä (tosin juon sitä vuoden ympäri monta kuppia päivässä). Teekukat ovat erityisiä: hyvän maun lisäksi ne ovat kauniita, kun ne pikkuhiljaa avautuvat kuumassa vedessä. Ostin lasisen teepannun sitä varten, että teekukat näkyisivät paremmin.


Kuvassa näkyy valkoinen Blooming Love -teekukka jasmiinin ja liljan kukilla.